En ny dag i värmen

AA-tanke för dagen 29 juni.

Anonyma Alkoholisters program innebär en oavbruten strävan att förbättras. Det kan inte finnas någon längre viloperiod. Vi måste försöka att arbeta hela tiden. Vi måste ständigt hålla i minnet, att det är ett program som inte kan mätas i år, eftersom vi aldrig helt och hållet uppnår våra mål, och heller aldrig blir botade. Vår alkoholism hålls i schack genom att vi dagligen lever efter programmet, men den har bara upphört tills vidare. Det är ett tidlöst program i alla avseenden. Vi lever efter det dag för dag, eller för att vara mera exakt, ögonblick för ögonblick - nu.
Strävar jag alltid efter att förbättras ?

Att begrunda idag.

Hela livet är en förberedelse för något bättre i framtiden. Gud har en plan för ditt liv, och den kommer att bli verklighet om du försöker lyda Hans vilja. Gud har planerat saker för dig som ligger långt bortom vad du kan förställa dig nu. Men du måste förbereda dig, så att du är redo för det bättre liv som ska komma. Nu är det dags för disciplin och bön. Tiden då allt ska uppenbaras kommer längre fram. Livet kan genomströmmas av fröjd och glädje. Så förbered dig väl för de bättre tider som stundar.

Dagens bön.

Jag ber att jag ska förbereda mig för det bättre liv som Gud har i beredskap för mig. Jag ber att jag ska lita på Gud om framtiden.



En ny varm dag framför sig. I dag som är mitten ut av veckan ska jag försöka att gå hem som jag försökte i går. Fast jag kom bara till Slussen sedan gick jag ned i tunnelbanan. Det var för varmt att gå. Vi får se hur det är i dag, det är ju varmt även i dag. Men jag kommer att göra så gott jag kan.
I kväll ska jag sitta i tele jouren, fast först ska jag hem och städa badrumet för jag rakade av mig håret i går kväll och det blev för sent att städa badrumet. Nej nu måste jag skynda mig till jobbet.

Kommentera här: