Är glad att det är över

Dagliga Reflektioner 29 september.

PRECIS LIKADANA.

Att ofta ha kontakt med nykomlingar och de andra är
 höjdpunkter i vårt liv.
(ANONYMA ALKOHOLISTER,sid 83)

En man kom berusad till vårt möte. Han avbröt dem som hade ordet. Han reste sig, tog av sig skjortan och snubblade högljutt fram och tillbaka efter kaffe. Han krävde att få tala och kallade till sist gruppens sekreterare ett onämnbart ord och gick sin väg.
Jag är glad att han kom. Åter igen såg jag hurdan jag själv har varit. Men jag såg också vad jag fortfarande är och hurdan jag fortfarande kan bli. Jag behöver inte vara full för att känna lusten att vara ett undantag och stå i centrum för uppmärksamheten. Jag har ofta känt mig angripen och blivit ovettig mot andra, när de helt enkelt har bemött mig som en lite stökig variant av mänskligheten. Ju mer den där mannen på mötet försökte hävda att han var annorlunda, desto mer insåg jag att han och jag var precis likadana.



Ja jag har även vart med om en som har kommit in berusad, men det var en man som hade vart hos oss mycket och tagit sig ett återfall. Vi lät honom vara med och han kom tillbaka nykter nästa möte och var med och fortfarande kan jag träffa honom på möten ibland, så han är fortfarande nykter. Jag la ut mina delningar förut på facebook fast i går så var det en gammal vän som sa att jag skulle sluta tycka synd om mig själv.

 Det har jag inte gjort och ber om ursäkt om det låter så. Fast hon var inte den enda som hade sagt det, även en annan gammal vän har sagt att nu är jag nykter sedan 13 år så då kan jag sluta med att dela och gå på möten. Fst jag vet ut av egen erfarenhet och hört ut av de som har gått ut i kylan igen att om man slutar att gå på möten så är återfallet väldigt nära. vill inte hamna ute i kylan igen

Jag har slutat att lägga ut det på facebook nu och hoppas att det inte stör någon här att jag delar om min nykterhet. Kanske kn hjälpa någon.

 

 

Kommentera här: