Bön och meditation

Ja det 11:steget handlar ju om bön och meditadion. Kan ju inte många böner utantill den ända bönen jag kan som ett rinnande vatten är väl sinnes ro bönen Fast jag skulle vilja kunna den här utantill.

Men den bönen jag riktigt kan utantill är väl sinnesro bönen.


                                                                   Gud giv mig sinnesro att acceptera
                                                                   det jag inte kan förändra
                                                                   Mod att förändra det jag kan
                                                                    Och förstånd att inse skillnaden

Jag höll på med meditation när jag gick i stadsmissionens folkhögskola.Vi hade då tema om olika religoner.Själv fick jag det jag önskade, nämligen buddhismen.Då var jag på ett ställe på söder där jag även började och medditerade.Skulle vilja börja igen.Det är otroligt skönt.

Kommentera här: