I dag är det 9 år

Sedan jag drack min sista folk öl. Det var på Älvsjöbadet som jag var med min bästa kompis och hennes dåvarande kille. Vi satt och såg på teater gruppen Ung utan pung. Då satt vi och drack varsin folköl. Grejen var att jag hade varit tillsammans med en tjej som sa att hon tyckte att jag drack för mycket. Ja så jag sa jag slutar då´ra. Ja hur länge då sa hon. Ja du ska få se. Jag är fortfarande nykter. Hon berättade efter någon månad att hon hade en annan. Fast hon hade träffat honom samtidigt som vi var tillsammans. Då tänkte jag va fan ska jag vara nykter för. Fast sedan tänkte jag ja jag trivs ju med att vara nykter och jag mår inget bra av att jämt supa. Det höll ju på att ta livet ut av mig i Mars 95. Mycket av det skriver jag i min andra blogg våldsmotstånd på aftonbladet http://blogg.aftonbladet.se/589. Har i alla fall nio års nykterhet bakom mig. Så i dag får jag medalj i min självhjälps grupp.

Kommentera här: