I dag har jag tagit en blogg som jag skriver för mitt inre barn

Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.
 

14 februari

UTTRYCKA KÄRLEK

IDAG SKA JAG BERÄTTA FÖR NÅGON NÄRA MIG ATT JAG ÄLSKAR DEM

   Jag kan lära mig att uttrycka min kärlek till någon genom handlingar och ord. Det är viktigt för mig att uttrycka min omsorg om en annan och ändå kan det vara svårt. Kanske kan jag ha odlat ett hem där jag aldrig såg kärlek uttryckt. Kanske låter jag min rädsla för att jag inte hindrar mig från att uttrycka mig själv.

   Jag lär mig en ny vokabulär av känslor. Att lära sig att vara bekväm i att dela djupa och intima känslor är något som blir lättare med övning. Hur säger jag till någon att jag älskar dem? Hur bryter jag igenom min rädsla för att uttrycka allt jag känner?

   Jag börjar långsamt först. Lärande händer inte på ett ögonblick, och jag förväntar mig inte perfektion. Jag tar ett djupt andetag, erkänner min rädsla - och säg då vad jag vill säga. Jag kommer att observera mina egna känslor och inte fokusera på en förväntad reaktion från min partner.

  Med erfarenhet och övning går jag in i djupare kärleksnivåer.


Ja jag växte ju upp i ett kärlekslös familj.Så jag kan ha svårt att visa min kärlek till andra. Jag kan bara hoppas på att de känner den. Det var faktiskt mamma som sa det själv. Hon hade svårt att visa oss barn kärlek eftersom hon hade växt upp i ett kärlekslös familj. Alltså min morfar och mormor och de var absolutister. Men jag tyckte att jag såg kärlek mellan dem. De bodde ju i Marifred, så jag träffade dem inte så ofta, Ja jag vill visa min kärlek. Vi får se vad jag ska hitta på det är i alla fall fredag och i dag är det den sista dagen som jag ska promenera i från jobbet till Slussen. Då har jag gått hem alla fem dagar denna vecka.Jag ska ju även lägga ut denna blogg i min morgon blogg där jag lägger ut en massa olika bloggar. Dagens som vuxen är en blogg som jag försöker att översätta DAILY AFFIRMATIONS For Adult Children of Alcoholics.

Kommentera här: