Barn som slåss

Ja med den ny tekniken så bestämmer ungarna tid och plats på internet för att slåss. De håller kontakt med varandra med mobiltelefonen om det skulle vara snutar i  närheten. Sånt var det inte frågan om på min tid för vist slogs vi innan man hade blivit vuxen. Ska erkänna att vi hade olika gårds krig. Fast då slogs man med nävar. Okey på sin höjd kunde man kanske ha en träpinne. Fast i dagens sammhälle så fins det både knivar och skjutvapen. Det är skrämmande. Nu mera är det olika skolor mot varandra. Finns det någonting man kan göra åt det ? Det börjar med små bråk och slutar med krig. Blir så ledsen över att läsa om alla misshandel som sker ute i sammhället. Jag överlevde men fick en bestående hjärnskada

 Fast det finns många som inte överlever en misshandel. Tänk på alla annhöriga som får leva med sorgen över att förslora en son eller dotter eller bror eller syster. Jag är glad över att jag lever i dag. Tack alla som stöttat mig. Gå gärna med i min grupp mot våld på min hemsida http://dyrwoold.com/ eller skriv gärna i gästboken. Tack alla ni som är i mot våldet i sammhället.

Kommentarer:

1 Joey Cuison:

skriven

Jag vet precis hur du känner, tro mig.

2 oliver:

skriven

Jag vet inte vilken värld du kommer ifrån, men en annan åkte gärna ner till andra skolor i Eskilstuna
och spöade folk, eller fick stryk själva.
det var på 80-talet.
På 70- talet var det raggare som åkte runt och härjade. på 60 talet var det mods osv osv.
Våld bland ungdomar har alltid funnits och kommer alltid att finnas.

3 Christer:

skriven

Ler klart att det alltid har funnits men det har ju blivit värre och värre. Får jag fråga kändes det skönt att misshandla en annan?

4 Oliver:

skriven

Nej det tycker jag inte. Inte skönt!!!
Det var en nödvändighet under en period i mitt liv.
Men det finns inget belägg för, rent statistiskt, att våldet blivit råare den senaste tiden.

Kommentera här: