Tror på en Högre Kraft

13 februari

Konstruktiva krafter

Jag hade precis samma, djupa rotade blockering som så många andra människor i AA som säger sig vara ateister eller tvivlare. Deras misstro är så stark att de uppenbarligen föredrar ett möte med begravningsentreprenören framför ett öppen hjärtligt experiment med att fråga efter Gud.

 Som tur är har jag, och de flesta andra av mitt slag som kommit med i AA, överväldigats av vår gemenskaps konstruktiva krafter och övervunnit vårt ihärdiga förnekande. Slagna och totalt besegrade av alkoholen upplevde vi levande bevis på varaktig befrielse och fick möta människor som kunde tala till oss från sina hjärtan – vi hade slutligen kapitulerat.

Så småningom har vi, paradoxalt nog, fått uppleva en ny dimension, nämligen verklig andlighet och tro. Med tillräckliga mått av villighet och öppet sinnelag når du målet!

AA. TODAY, p.9.  


 Det här kommer i från AA:s grundare Bill W Som Bill ser det. Jag har min tro numera Jag tror på Glädje Utan Dryckenskap. Eller så kan jag ha Gemenskapernas Underbara Delningar. Jag har ju två olika gemenskaper som jag tar hjälp ut av. För det första så nyktrade jag till i AA 1997 men så hittade jag även ACA runt 2003. 

 

 I kväll ska jag öppna vårt slutna AA-möte i Årsta kyrka klockan 19:30. Ska prata även med kyrkan angående hur vi ska göra med öppningen på våra möten på Tisdagar och söndagar. På tisdagarna så är det slutna möten och på söndagar klockan 17:00 är det öppna möten.

Kommentera här: