Vi ska inte stjäla eller döda varandra!

14 april

Tjuven kommer bara för att stjäla, slakta och döda. Jag har kommit för att de skall ha liv, och liv i överflöd.

Kommentar till Johannesevangeliet 10:10 | Man ska vara observant på vad folk bär med sig och vart det som någon erbjuder leder i det långa loppet. Det som förefaller vara världens grej idag kan visa sig vara destruktivt i morgon. Men det överflödande livet kan komma från de mest oväntade håll.


 Det här citatet har jag tagit i från tidningen Dagens dagens bibelord. Jag själv är inte religiös. Fast jag är troende på en Högre Kraft. Dena Gud kallar jag för Godhetens Underbara Drivkraft. Eller eftersom jag blev en alkoholist, så kan jag kalla min Gud för Glädje Utan Dryckenskap. Vi ska inte stjäla i från varandra. Jag stal när jag var barn, eller jag snattade i från affärer. Det är någonting som jag ska ta upp i mitt fjärde steg i mina ACA steg. Jag håller just nu på med en skam lista i från ACA:s fjärde steg. Ska iväg till min hemma grupp och läsa det fjärde steget. Jag ska läsa den själv först, så att vi kan ta fram det bästa där ifrån. Jag har ju som tur är inte dödat någon. Min pappa var en tjuv, eller en snattare. Som jag tog efter som barn, precis som alkoholen. Som tur är så är det två AA möten i dag. Först ett AA möte i Rågsveds folkets hus klockan 14:00. Sedan ska jag till min hemma grupp i Årsta kyrka.klockan 17:00.

 

 Världen i dag, så anföll Iran med en massa drönare mot Israel. Allt har med religion att göra. Muslimer mot Judar. Förstår inte allt våld i världen. Förstår heller inte mordet på 39 åriga Mikael som blev skjuten i Skärholmen. Jag trodde att Gud var God. Vi ska inte stjäla eller mörda varandra. Vi ska dela med oss ut av det vi har, Nu ska jag äta frukost och sedan gå till ACA mötet i Rågsveds folkets hus.

Kommentera här: