Finns det någon som jag behöver be om förlåtelse till?

Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.

 

23 juli

FÖRLÅTELSE

Jag kommer att förlåta idag - jag blir fri

  Idag ska jag förlåta alla dessa människor som jag motsätter mig och gå vidare till en ny frihet. Min ånger hämmar min energi och blockerar min ande. Det raseri som ser i mig påverkar min ande, mina känslor och mitt fysiska välbefinnande.

   Idag koncentrerar jag mig på förlåtelse. Jag låter inte mitt raseri och ilska översvämma utom kontroll. Jag kommer inte att förblindas av känslomässig intensitet och skiljas från mina sanna styrkor.

  Idag kommer jag att släppa all ilska och vrede och återfå min ande genom att förlåta alla de människor jag ångrar. Jag tar inte längre överdrivet raseri som överbagage på min resa genom återhämtning.


Jag hoppas inte det. För jag vill inte att någon ska hysa agg mot mig. Hyser jag agg mot någon? Nej, det gör jag inte. Klart att jag hyser agg mot de som begår brott med våld mot andra eller som mobbar andra. Jag känner ingen ilska över min barndom. Jag tycker att jag hade en bra barndom, trots allt. Jag växte upp med en mamma som var storkonsument och en pappa som var en periodare. Även jag smittades ut av sjukdomen alkoholism. Men jag lyckads bryta mitt alkoholberoende augusti 1997, med hjälp ut av AA:s tolv steg. jag håller på att skriva i från AA:s första tradition där nu.

 

  Jag skriver även om mitt vuxna barn i min andra blogg stärka min återhämntning. Där skriver jag i dag om att jag kände ingen sorg över min barndom. Fast om jag tänker på min barndom så kommer jag ihåg att vi som barn. Hoppade på biltaken på parkeringen på våran gård. Det måste ju ha blivit bucklor på dem bilarna.
 I dag så är det möte i min hemma grupp i Rågsved. Först ett ACA möte halv ett i Rågsveds folkets hus. Klockan 12:30, efter det ett AA möte på samma ställe. På eftermiddagen så öppnar jag ett AA möte i Årsta kyrka. Alla mötena är öppna. Alltså där alla kan komma inte bara alkoholister eller uppväxta med den sjukdomen.

Kommentera här: