Arbeta till döden kommer

31 januari

Svar på jobbansökan

Hej ”Pantertanter”!

I ert pigga och trevliga brev skriver ni att ni alla, i åldrarna 67-73 år, är vid ovanligt god vigör och ”sugna på lite bus”. Ni hänvisar dessutom till statsministerns uttalande om att alla borde arbeta tills de faller döda ner.  Slutligen påpekar ni med stolthet att två av er – Ester och Alma – ”har D-kupor, minsann.

  Allt detta till trots måste vi meddela att ni tyvärr inte kan få jobben som pole dancers på våra klubbar Röda Rubinen och Blå Grottan.

  Kanske kan ni sätt ihop en egen liten grupp som kan ambulera mellan äldreboende och göra uppskattade uppträdande där?

  Lycka till!

Med vänliga hälsningar

Jörgen P. Orrig


Ja de kanske gjorde ett sådant program till boendet som de själv bodde på. Ja jag hörde ju nyss på nyhetsmorgon att även äldre kan träna Parkour. Så varför inte Pole dance. de Ja aaaaaa äldre farbröderna skulle säkert uppskattas. Ja vad skulle jag själv kunna göra på äldre dagar. Det är ju bara par år kvar tills jag blir 60 år.. Ja jag är glad att jag kan arbeta i dag. Jag arbetar ju bara 75% och är ju redan 25% pensionär. Det på grund ut av misshandeln jag var med om 1995. Därav hjärnskadan som jag fick. Ni kan ju läsa om det på min egna hemsida.. Jag kommer säkert arbeta där jag arbetar nu, tills jag dör. Men jag älskar mitt arbete.
Texten ovan har jag tagit i från boken Den ädla konsten att vara elak

 

Kommentera här: