Vill vara glad i dag

21 december

GLÄDJE

JAG ACCEPTERAR GLÄDJE I MITT LIV

  Jag är redo att acceptera glädje. Jag har lurat tillräckligt länge i grottorna av förtvivlan och hopplöshet. När jag vågar se upp ser jag en annan vision; blå himmel, glittrande solljus och livlig färg! Ljusstyrkan strömmar in, ger nya sevärdheter och fräscha dofter och löfte om ett nytt och uppfyllande liv.

  Min tid i mörkret har inte varit förgäves. Med min medvetenhet och insikt har jag upplyst de svarta sprickorna i min smärtsamma barndom. Att gräva in i det förflutna har utökat djupet på mina känslor. Jag har ristat ut en plats för mig själv på den här jorden, och jag vet att jag har all rätt att vara här.

  Nu är jag redo att gå in i ljuset. Jag är inte rädd att skratta, spela eller älska. Snart kommer jag att kunna gå fritt in i grottan och ut i ljuset efter min vilja. Precis som jag har omfamnat min glädje. Mitt känslomängd expanderar när jag accepterar skönhet med sann glädje.

   


Ja det är klart att jag är glad i dag. Nu när jag vaknar nyktert. Jag hade ändå inte en så hemsk barndom. Min pappa var en periodare och mamma en storkonsument. Jag själv tog efter min föräldrars dryckes vanor. Jag började själv missbruka alkohol. Ja även andra sinnesförändrande substanser. Jag är glad i dag, eftersom jag slutade att fly med alkohol 1997. Med hjälp av AA och deras Stora bok. Jag lever nu mera med att arbeta i de tolv stegen. Jag hittade denna gemenskap 2003. Jag började undera på hur det kom sig att även jag började fly med alkohol.

Den här texten ovanför har jag försökt att översatt i från Daily Affirmations for Children of Alcoholics: For Adult Children of Alcoholics. Jag brukr lägga upp översättningarna ur den här boken i bloggen dagen som vuxen. men jag är väldigt slrvig med den bloggen. Jag har ju så många bloggar. Den vuxna bloggen som jag har och försöker att skriva i varje dag är Stärka min återhämntning. Fast i dag är det om sorg..

Ja i dag så vänder det. Vi kommer att gå i mot ljusare tider. I dag är det den mörkaste dagen på året. Ett halv år till midsommar. Det är vintersolståndet i dag.

 

Kommentera här: