Blir det några tårar i kväll!

5

december

 

Just idag är den högre kraften med mig

Alla har vi en högre kraft, något som är viktigare än allt annat i livet. Vare sig det är Jesus, Allah, vår förälder, naturen, dataspel eller en youtuber som är den starkaste kraften i våra liv. Men det är viktigt att tänka efter vilken kraft det är som vi följer, eftersom den påverkar allt vi gör.

Vad lever jag för?  


Ja det kan jag ju fråga mig ibland. Ja vad lever jag för? Jag överlevde 1995, den svåra misshandeln. Men i dag, så sker sånt dagligen. Jag vet inte hur jag ska kunna stoppa dem som begår sådana här brott. Jag kan ju bara berätta att det går att komma tillbaka till livet igen. Jag har skrivit om mig på min hemsida. Någonting som jag inte har skrivit på min hemsida, är att jag led ut. Jag blev nämligen själv en alkoholist. Jag nyktrade till 1997. Genom att arbeta med AA:s tolv steg.
  I kväll är det inspelning ut av Aftobladets hjältegala och där finn det många hjältar som har hjälpt sina medmänniskor. Det ska bli å kul att kunna gå på denna gala. Jag har vart på många sådana förut. Vi får se hur många tårar som kommer i da. Jag har svårt för att gråta. Men jag kan ju känna en sådan lycka och sorg inombords.

Kommentera här: