Leksakerna gick sönder när jag var liten

6 Augusti 

(null)
 
Ja det här är i från boken Tjära statsministern! Ja leksakerna är ju viktiga för barn. Jag undrar om Göran Persson svarade Oskar och vad han svarade. Ja Oskar är väl 33 år i dag och har andra leksaker. Ja vad hade jag för leksaker i åtta års åldern? Jag kommer knappt ihåg det, jo jag fick ju dyra leksaker ut av min farfar som ägde en tobaksaffär och hade gott om pengar. Men jag som var så slarvig, hade sönder dem för det mesta. Jag fick tågbanor och lekte tågöverfall och släppte en stor sten på loket. Jag fattar inte i dag, hur dum jag var då.
 Fast jag är äldre i dag, och förhoppningsvis lite klokare. Jag dricker ingen alkohol i dag. Jag tänker mer på min kropp som jg tyvärr inte gjorde som ung. Jag hade ju inte räknat med att bli så här gammal. Jag höll ju inte på att bli det. Jag höll ju på att bara bli 29 år. Då jag blev svårt misshandlad utanför fryshuset som då låg på norra sidan ut av Hammarby kanalen. Men det berodde på att jag missbrukade alkohol och andra sinnesförändrande supstanser. Jag slutade att fly med alkohol och andra sinnesförändrande substanser sommaren 1997 med hjälp av AA och deras stora bok. Den 21 augusti ska jag ta min 25 års medalj. Jag tar den i Årsta kyrka klockan 17:00 då vi har möte på söndagar.
 
 
 

Kommentera här: