Glädje över Valborg

Här kommer texten i från aca-wsc och det är hur jag tolkar den det är inte en godkänd översättning.

30 april

GLÄDJE

SKRATT OCH LEENDE KOMMER LÄTT IDAG

   Jag märker att varje dag blir jag och frommare i återhämtning. Jag kan skratta och uttrycka glädje. Det är glädje att observera vad Gud har gjort och kalla det bra. Med ett ljust hjärta och glädje i min själ, upplever jag idag.

   Som barn av en alkoholist har jag lärt allt jag kan av det elände jag växte upp i. Nu vänder jag mig till skrattets skaparförmåga och en djup som vet att livet är underbart. Jag är medveten om att det jag accepterar blir jag.

  Den här dagen accepterar jag mentalt och känslomässigt närvaron av glädje i mitt liv. Jag pratar och tänker glädje i mitt liv.

Idag ler jag självsäkert med lätthet, och jag ler spontant.


  I dag så är det sista april och Valborgsmässoafton och vi ska hälsa våren välkomen. Tyvärr så har jag bara dåliga minnen i från min barndom, eller rättare sagt ungdom. Då jag själv gjorde som mina föräldrar. Jag trodde att jag var rolig, som full. Fast oftast, så förvandlades skrattet till gråt under Valborgsmässoaftonen. I dag är jag glad eftersom jag slipper att försvinna in i alkoholens dimma.

 

  Jag försöker att tänka efter, hur det var som barn under Valborgsmässoaftonen. Fast på den dagen så fyllde min pappa år. Han skulle ha blivit 87 år i dag. Fast du gick bort för tio år sedan. Men jag är mer glädjefylld nu efter att jag har slutat att fly med alkohol. Är nykter sedan snart tjugofem år tillbaka. Ja det är ju en sommar framför mig så får jag ta min medalj i augusti. Jag får ta en dag i taget. I dag ska jag i väg på ett kretsmöte för AA eftersom jag är GSR för Rågsveds gruppen. Har ju även en ACA grupp i Rågsved som har möte i morgon klockan 12:30 i Rågsveds folkets hus.

Kommentera här: