Sista dagen 2021

31

December

Just idag gör jag ett bokslut.

Den bästa synonymen till den högre kraft som jag tror på är villkorslös kärlek. Jag tror inte på en kristen Gud, Jesus var inte kristen och han lämnade ingen trosbekännelse eller färdig lära efter sig. Men jag är kristen. Jag tror att Jesus är Guds kärleks-fulla ansikte och när jag talar om uppståndelse betyder det att jag tror att varje slut är början på någonting större. Detta är min kraft att ösa ur, livets alla dagar. Amen.

Vad är det viktigaste jag har lärt mig i år?


Att allt inte blir så som jag vill. Att jag ska ta hand om mig. Att jag ska ta hand om mig själv, att jag borde träna mer. Jag tänker på hjärtat som de kollade precis innan jul. Jag måste bli bättre på att ta hand om min kropp. Be till den Gud som jag tror på. Glad Utan Dryckenskap. Jag har lu klarat även detta år utan att fly med alkohol.

 

Det här har jag tagit i från Olle Carlssons bok JUST IDAG 365 TANKAR FÖR SINNESRO. En bok som prästen Olle Carlsson som är vän till många ut av oss med missbruksproblem.

Kommentera här: