Är nöjd med livet!

31 maj

Livets realiteter, som är en form av förflyttning från en punkt till en annan, det må gälla handlingar eller sinnesstämningar, stämmer inte med vad vi föreställer oss, hoppas eller tror att vi är värda. Följaktligen lämnar vi mycket oavslutat eller inte ens påbörjat.

                                                                 Sandra Edwards

Den som är missnöjd med livet stannar i växten andligen talat. Verkligheten är inte ett straff utan en gåva. Den verklighet som var och en av oss upplever är speciellt betydelsefull, eftersom det är av den vi får de läxor som ska väcka oss till insikt om att livet bjuder oss vad vi är värda – och mer därtill.

  Det är vi som tolkar verkligen fel. Men när vi har nått större andlig mognad skingras molnen och förstår samspelet mellan våra olika verkligheter. Och då ska vi med glädje fortsätta på vår väg, för att rita vår egen lilla figur i livets stora gobeläng.

Ibland måste jag förlita mig på att allt är som det ska, trots att det inte är som jag hoppats. Dåliga dagar behöver jag bara tänka tillbaka på det som har varit för att inse att jag är på väg åt rätt håll.


Här kommer min morgon blogg på eftermiddagen. Jag är relativt nöjd med livet. Klart jag tycker attdet är tråkigt att inte kunna arbeta. Allt på grund ut av Cornan. Den här texten har jag tagit i från boken Var morgon ny. Det är en bok som ska vara en vägledning och ett stöd särskilt för de kvinnor som fastnat i ett beroende. Men jag är en man med beroende sjukdomen. Fast jag har även femenina egenskaper.
Men jag är rätt nöjd med livet så länge som jag inte flyr med alkohol, eller andra sinesförändrade substanser.

 

Kommentera här: