Ja alla ska få ha sin egna tro

tis, 22 Oktober

Paulus skriver: Genom Jesus Kristus, vår frälsare, har Gud låtit Anden strömma över oss, för att vi genom Guds nåd ska bli rättfärdiga och vinna evigt liv.

Tit 3:4-7


Ja Taizé är någon stad som unga besöker i Frankrike för bibelstudier jag vet inte vad det är för religion. Fast de syftar ju på Bibelns texter och jag har ett öppet sinnelag. Jag är ju inte kristen, fast jag tror på en Högre kraft, och vart den kraften kommer i från, det vet jag inte. Men jag är ju döpt. Ja jag kanske ska börja precis som jag har gjort med Stora boken detsamma med bibeln. Ja jag får se hur det kommer att bli med det. Jag vill ha ett öppet sinnelag. Har ju även texter i från Koranen men jag är inte Muslim för det. Har ju även dagens Bibelord i från den kristna tidningen Dagen.

 

Kommentera här: