Barns brev till Göran Persson

18 november

 

Hej Stadsminister!!

Jag är 12 år och bor i Falkenberg. Jag tycker inte det är bra att du gått med veganerna/vegetarianerna för min mammas kompis har varit med om en hemsk sak rörande det:

Hon som har varit med om det är frisör… en dag kom en vegan (en mamma) in med sitt barn till henne för det skulle klippas. Men när hon började klippa ramlade stora tussar av håret ner bara hon tog i det!!

Därför är det inte bra det som du gör… och jag känner med så att man tycker lite synd om djuren som slaktas men om man inte gör det är det ingen som kan ha några djur och det blir skog ihela Sverige. Min älsklings rätt är Entrecote, beanässås och pommesfrite.

Tänk på det iallafall!!

Maria

PS: Jag såg en bild i tidningen där du smakade på godis i en godis affär och du verkar gilla godis! (jag älskar godis!!) men du vet väl att det finns gris i t.ex. vingummin och gelé hallon.DS


Det här brevet kom till regeringen och stads ministern 2001 när Göran Persson var stats-mininister. Ja det är fler kändisar som hade snattat eller glömt att betala. Jag tog den här texten i från boken Tjära Statsministern! Som är en bok om barns brev till makten.

 

Kommentera här: