Jag slukar den boken just nu

10 maj

”Här handlar det om en glamorös persons triviala dagsrutiner: äta, sova, skita, köra bil, glo på tv. Dramatiken, de stora känslorna, de djupa relationerna är knappt synliga”.

Carsten Palmer om Ulf Lundells dagboksliv utan kärlek, sprit eller dramatik.


 

I dag tog jag ett citat i från Aftonbladet kultursida. Jag själv håller på att läsa boken nu. Som ett stort fan ut av Lndell så gillar jag den.

Han tog sig till och med tid på sig att hälsa på mig på Södersjukhuset, efter den svåra mishandeln 1995.Jag är ju ingen sabbläsare. Men jag gillar det jag läser och, när jag får tid så sätter jag mig ned och läser den.

Var nere i arkivet i går och tog fram första sidor i från aftonbladet förra året. Då såg jag att det stod en någon artikel om Ulf Lundell, att han inte hade några nära vänner längre.Det var efter att boken Vardagar 1 kom ut.

Ja nu har ju Lundell bara äta,sova,skita och glo på tv kvar. Köra bil kan han ju inte efter att ha kört rattfull.Tråkigt att alkoholen har kommit tillbaka in i hans liv. Fast han fick i alla fall mig att inse att även jag hade sjukdomen. Det var redan 1989, som jag började erkänna sjukdommen. Men det tog många år innan jag nyktrade till. 1997 så slutade jag att dricka sist, men jag vet att den här sjukdomen har jag i mig. Jag ska inte tro att jag ska kunna dricka alkohol. Konsekvenserna är för stora. Lundell ska vara glad att det inte skedde någonting allvarligare. Han kunde ju ha kört ihjäl sig eller någon annan.

Kommentera här: