Inget AA möte idag.

AA-tanke för dagen 12 maj.

 

  Vi kommer till AA därför att vi söker efter en väg ut ur vårt spritelände, men vi behöver faktiskt en hel del annat också. Vi behöver gemenskap. Vi behöver tala öppet om alla våra bekymmer. Vi behöver ett annat utlopp för vår energi, och vi behöver en annan styrka utanför oss själva som kan hjälpa oss att våga möta livet som det är, i stället för att fly undan det. I AA får vi allt detta som vi behöver.

Har jag funnit det jag behöver?

Att begrunda idag.

Lägg bort alla tankar på tvivel och fruktan och förbittring. Släpp dem aldrig över tröskeln, om du kan låta bli. Bomma igen din själs fönster och dörrar mot dem, precis som du bommar igen ditt hus mot en tjuv som vill stjäla dina skatter. Vilka dyrbarare skatter kan du ha än tro och mod och kärlek? Allt detta blir du bestulen på genom tvivel och fruktan och förbittring. Möt varje ny dag med frid och hopp. Det följer av en uppriktig tro på Gud. Tron ger dig en känsla av beskydd och trygghet, som du inte kan få på något annat sätt.

 Dagens bön.

  Jag ber att jag ska känna mig beskyddad och trygg, men inte bara när jag ligger i hamn. Jag ber att jag ska känna beskydd och trygghet också mitt ute i mitt livs svåraste stormar.


Ja idag kommer jag att missa mötet i min hemma grupp eftersom vi ska ha gårdstädning i föreningen jag bor i. Det är ju även ett derby Djurgården mot AIK. Klart att jag ska se på den, fast jag kommer att se den på tv. Nej frukost och sedan städning på gården, ska försöka hinna att städa sovrummet också. Ska även försöka hinna att skriva i från Stora Boken också.

 

Kommentera här: