Väldigt tacksam över livet i dag

13

mars

 

Just idag är jag tacksam.

Att leva mer medvetet och göra det bästa av just den här dagen är en utmaning för de flesta av oss. Stress, obeslutsamhet och oro lägger ofta sortin över nuet och hindrar oss effektivt från att se allt det vackra som redan finns. Tacksamhet kan öppna våra ögon för den dag som väntar och ge oss mod att våga möta livet på nytt.

 

Vad är jag tacksam för i dag?


Jag är framförallt tacksam över att jagg har funnit nykterheten. Det ger mig största glädjen. Ja jag är ju även tacksam över att jag lever i dag. Jag kunde ju ha dött den där morgonen 1995. Det är snart tjugo fyra år sedan som det hände. Då jag fick börja om på nytt. Fast det skulle ändå ta två år till innan jag slutade dricka. Ja jag drack ingen alkohol, under ett år prcis efter olyckan/misshandeln. Men året efter 1996 så var jag på flaskan igen. Men i augusti 1997 så drack jag medvetet min sista folköl. Ja det var faktiskt folk öl som var det sista som jag drack.

 

Kommentera här: