Lämnar över även i dag

AA-tanke för dagen 25 mars.

Styrka finner du när du har kommit att tro på en Högre Makt som kan hjälpa dig. Du kan inte definiera den här Högre Makten, men du kan se hur den hjälper andra alkoholister. Du hör dem prata om den, och snart börjar du själv fatta vad de menar. Du försöker be varje morgon under en stilla stund, och du börjar känna dig starkare, som om du hade blivit bönhörd. På så sätt kommer du så småningom att tro att det måste finnas en kraft i världen utanför dig själv, som är starkare än du och som du kan vända dig till om hjälp.
Finner jag styrka i min tro på en Högre Makt?

 

 

Att begrunda.

Andlig utveckling uppnår du genom en daglig, ihärdig strävan att leva som du tror att Gud vill att du ska leva. Liksom en sten urholkas genom ett regelbundet fall av vattendroppar, så urholkas alla dina fel och brister genom din dagliga ihärdighet, och en väg öppnas till andliga framsteg. Gå dristigt framåt och var inte rädd. Gud ska hjälpa dig och styrka dig, så länge du försöker lyda Hans vilja.

 

 

Dagens bön.

Jag ber att jag ska ihärdigt, dag för dag, sträva efter attvinna andliga erfarenheter. Jag ber att jag ska göra detta till en livsuppgift.

 

Ja det fungerar faktiskt, bara att jag ber om att bli befriad från mina smärtor så blir jag det. jag brukar läsa tredje stegs bönen på morgonen.

”Gud, jag överlämnar mig till dig – för att du skall forma mig och göra med mig som du vill. Befria mig från mitt egos slaveri så att jag bättre kan utföra din vilja. Befria mig från mina svårigheter så att segern över dem kan bära vittnesbörd till dem jag vill hjälpa – om din kraft, din kärlek och ditt sätt att leva. Må jag alltid handla enligt din vilja!”

Jag är inte kristen, utan jag är bara troende, jag tror på en Högre kraft, dom jag kan kalla för Gud. Det kan vara Godhetens Underbara Drivkraft. Har även lämnat över till den Guden i dag. Är jag vänlig mot andra så är de förhoppningsvis vänliga mot mig.

Kommentera här: