Jag har min egna tro

22 mars

 

Ingenting är omöjligt för Gud.

Lukas 1:37 Vi gör gärna Gud ansvarig för all sköns orättvisor. Nog borde den Allsmäktige gripa in? Men vi gillar inte om han hindrar våra egna planer på att skaffa fördelar på andras bekostnad. Så hur vill vi ha det, vill vi vara marionetter eller fria människor?


Det här är i från sidan Dagen Sveriges största Kristna tidning. Jag ät inte kristen, fast jag är troende. Jag tror på en Högre kraft och vem den kraften är det vet jag inte. Fast det är lättast att säga Gud om den jag tror på. Ja den Gud som jag ser på, har hållt mig nykter i många år. Han fick mig att överleva den svåra misshandeln för snart exakt 24 år sedan. Att jag slutade att dricka med Guds hjälp för över tjugoett år sedan.

 Jag lärde mig 1997 att jag bara behöver vara nykter en dag i taget. Har jag bara möten att gå till så kan jag bibehålla min nykterhet. Jag läser tredje stegs bönen även i dag.

”Gud, jag överlämnar mig till dig – för att du skall forma mig och göra med mig som du vill. Befria mig från mitt egos slaveri så att jag bättre kan utföra din vilja. Befria mig från mina svårigheter så att segern över dem kan bära vittnesbörd till dem jag vill hjälpa – om din kraft, din kärlek och ditt sätt att leva. Må jag alltid handla enligt din vilja!”

Jag lämnar över till min högre kraft även i dag. Så att jag slipper fly genom alkohol eller andra droger.

Kommentera här: