Tack AA för att ni fick mig nykter

 

 

 

17 juni

 

Vi som är med i AA har förmånen att får uppleva två liv under en livstid. Ett liv i dryckenskap och misslyckande och nederlag. Sedan – tack vare AA – ett liv i nykterhet och sinnesfrid till gagn för oss själva och andra. Vi som har återvunnit nykterheten är vår tids underverk. Och vi lever på lånad tid. En del av oss hade kanske varit döda för länge sedan. Men vi har fått ännu en chans att leva.
Har jag en tacksamhetsskuld till AA som jag aldrig kan återgälda så länge jag lever?

Att begrunda idag.

Att tänka på Gud i kärlek och tillbedjan driver bort det onda. Inför den tanken tar ondskans härskaror till flykten. Tanken på en makt, större än du själv, är ett rop på hjälp, en bön om en livlina som kan rädda dig från frestelsen. Tanken på Gud förjagar ensamhet och skingrar dysterhet. Den kalla samman hjälp att övervinna dina fel och brister. Tänk på Gud så ofta som möjligt. Använd tanken andäktigt och målmedvetet. Den kommer att leda dina tankar bort från materiella ting och i stället fästa dem vid de andliga ting som gör livet meningsfullt.

Dagens bön.

Jag ber att jag ska tänka på Gud ofta. Jag ber att jag ska känna frid vid tanken på Hans kärlek och omsorg.

 
Ja jag kommer inte att gå på AA i dag, för jag tänkte titta på fotbollen på tv. Tjejena möter Thailand i VM som spelas i Frankrike. Fast först ska jag öppna ett nytt ACA möte i Rågsved klockan 12:30. I Rågsved folkets hus. Får se om det kommer någon dit. Kanske fästmön följer med, det vet jag inte, vi får se. Jag kommer i alla fall vara nykter.

Kommentera här: