Finna sinnes frid

        

 

 

                                      26 juni

 

    Alla som lever efter Al-Anons program kan få uppleva det slutgiltiga och triumferande konstaterande om andlig utveckling som Tolfte Steget beskriver:

   ”När vi, som en följd av dessa Steg, själva hade haft ett andligt uppvaknande, försökte vi föra detta budskap vidare till andra och tillämpa dessa principer i alla våra angelägenheter.”

  Med detta andliga uppvaknande får vi insikt om att vi inte är ensamma och hjälplösa. Vi har funnit vissa sanningar, som vi nu är mogna att förmedla till andra för att hjälpa dem.

 

Dagens påminnelse

   Jag ska vara beredd på det andliga uppvaknande jag med all säkerhet kan vänta mig att få uppleva, när jag har lämnat mitt liv och min vilja i händerna på Gud. Det kommer att kasta ett nytt ljus över mycket. Det kommer att skänka mig förmågan att bedöma och besluta utifrån den andliga nivå där jag får stöd av Guds godhet och visdom.

 

”Vi sover, vi vandrar omkring i mörkret tills vi finner Guds hand som visar oss sin väg – vägen till andlig upplysning.”

 
Jag kan bara berätta hur min upplevelse var under min barndom. Jag är säkert medberoende fortfarande, fast mina föräldrar har gått bort. Jag tog över deras sjukdom, och blev själv en alkoholist. Fast jag nyktrade till 1997. Runt 2000 så började jag även titta på Al-Anons steg. Jag kan inte säga att jag har arbetat i Al-Anons program så mycket.

Kommentera här: