Ett litet bibelord

19 juni

Hos Gud finns vishet och styrka, han har beslutsamhet och insikt.

Job 12:13 Beslut utan insikt är lika illa som veligt tillämpad klokskap – Job hade koll på managementprinciperna för tusentals år sedan. Många har erfarit att Gud har kontroll även i till synes hopplösa lägen. Han kommer att få sista ordet även i vår kaotiska värld.


Dagens text kommer i från sidan Dagen en kristen tidning. Det är dagens bibelord. Nej jag är inte religös  Min Gud är Godhetens Underbara Drivkraft. Att är vi vänliga och hjälpsamma mot varandra så kommer vi att leva i en bättre värld. Alla dessa strider om vilken Gud som är den rätta. Låt alla få ha sin egna tro och och sluta strida om vilken som är den rätta tron. En tro kan vara rätt för en enskild människa. Jag har min egna tro, och vilken Gud som är den rätta struntar jag i. Så länge jag inte mår dåligt, så är jag glad. Det kan även finnas en Gud som heter Glädje Utan Divalater att vi ska glädjas åt livet och sluta tro att vi är mer än någon annan. Det är i alla fall mina insikter.

 

Såg att jag hade missat att lägga ut gårdagens text. Ja fel kan ske och det är inte hela världen.

Kommentera här: