Bilda sig sin egna uppfattning

 

15 juni

Låt inte skolan hindra din bildning.

                                                                 MARK TWAIN


 Det här citatet kommer i från boken Ordspråk & citat Från förr och nu. Avsnittet konst och bildning. Ja hur var min skola när jag gick den, jag är ju en flyktbenegen person.  Så jag skolkade och tyckte inte om regler. Jag bildade min egen uppfattning om världen. Började kock skola efter nian eftersom jag hade pryat på hotel city i receptionen. Då tyckte SYO:n att jag skulle gå hotell och restuarang linjen. Fast det var en kock linje, det var jag inte mycket för. Så jag hoppade ut av den. Började arbeta på något som arbets förmedlingen hade ordnat. Ett jobb på ett fritidshem i Stureby. Det gillade jag och började då på en barnskötar linje. Den var på ett år fast jag gick där 1½ år. För som tidigare så var jag inte skol-intrisserad. Arbetade inom barn omsorgen ett tag, fast blev ju alkoholberoende och började på en behandling. Fast slutade även på den och började jobba på det jobbet som jag gör nu.
Så jag har inte så mycket utbildning i skolan, fast jag har bildat min egna uppfattning ut av hur livet ska levas i dag. Jag lever ett riktigt gott liv i dag. 

 

Ja jag har vart dålig på att läsa Mark Twain, ska nog ta och läsa den sen när jag är klar med min bok som jag lyssnar på nu. jag lyssnar nu på Klas Östergren Gentlemen, Hittade ingen ljudbok på svenska av Mark Twain på Story tel.

Kommentera här: