Även jag är väldigt rädd

 

Var morgon ny 2 juni

Jag har kommit underfund med att alla mina problem i tillvaron beror på att jag är så rädd och förkrympt inombords. – Angela L. Wozniak

  Vi skapar problem för oss själva genom att tro att vi måste vara bättre än vi är. Vi tror inte att vi räcker till för deuppgifter vi har framför oss, vi är rädda för att andra ska vara mer tilldragande, och för att våra vänner ska tycka att vi är tråkiga.

  Rädslan hämmar oss. Vi vågar inte engagera oss helhjärtat i de upplevelser som ska hjälpa oss att utvecklas. När vi backar ur för att inte riskera att misslyckas, har vi valt ett annat slags misslyckande: vi misslyckas med att ta för oss allt vi kan få av livet, och att vara allt vi skulle kunna vara. Våra erfarenheter kan hjälpa oss till större självförtroende. När vi backar ur, fastnar vi i den tillvaro som vi måste ta oss ur.

Jag ska inte vara rädd för det som verkar svårt i dag. Jag kommer inte att råka ut för någonting som jag inte klarar av eller som inte hjälper mig att utvecklas. Min inre kraft hjälper mig igenom allt.

 

 
 
Ja jag är rädd för att inte bli omtyckt, att inte duga som jag är. Det var därför jag skapade sidan Duger som jag är som jag gjorde när jag höll på med det sjunde steget i AA. Jag tänkte att jag inte är värdelös. Jag duger så som jag är. Trots att jag är liten tjoch hjärnskadad alkoholist. Jag har ju nyktrat till nu. Det finns de som lider mer än vad jag själv gör. Jag är nykter nu och jag är inte värdelös. Fast det är klart att jag känner mig ensam många gånger. Men jag behöver inte vara ensam, men jag är så rädd för att ta kontakt med andra, jag tror att de ska avisa mig och kanske prata illa om mig. Fast det är säkert hjärn spöken. Jag måste bli bättre på att ta hand om mig själv och våga tro på mig själv.
 

Kommentera här: