I från Koranen i dag

Två grupper bland dina män var nära att förlora modet, trots att de stod under Guds beskydd - det är till Gud som de troende måste lita. Koranen Al 'Imran, vers 122

Vart är kvinnorna i Koranen? Jag har tagit dagens text i från koranen. Jag har ett öppet sinnelag. Fast jag är varken kristen eller muslim. Jag har varken läst bibeln eller koranen. Fast jag kan ju lite om bibeln. Jag känner få muslimska män. Jag känner flera kristna. Ja ännu mera icke troende män. Jag tror själv på en Högre kraft och vem den kraften är. Det vet jag inte riktigt. Jag kallar hen för Gud och om det är en man eller kvinna det vet jag inte heller.

Kommentarer:

1 Micke:

skriven

Är ju lite bökigt att kommentera hos dig...har inte varit här på länge men inser att du envist fortsätter..för din egen skull....bra!!
Ha det bäst nu.

Svar: Tack Micke! Jag får väl säga samma sak till dig. Ska försöka kommentera din blogg. Fast jag misstänker att det är ovanan och en annorlunda sida.
Christer

Kommentera här: