Sluta göra motstånd

 

 

Var morgon ny. 9 januari.

 

Kineserna anser att vattnet är det mäktigaste av elementen eftersom det inte gör något motstånd. Stora stenar kan det nöta ner och svepa med sig.

 

Ironiskt nog är icke-motstånd något som vi kanske får lov att kämpa oss till. Icke-motstånd – underkastelse – innebär att man ger upp sitt eget jag helt och hållet. I form av falsk stolthet har detta jag eggat många av oss genom kamp efter kamp. ”Fattar ni inte att jag har rätt?” gnäller vi, och gör allt starkare motstånd. Om vi däremot följer med livets ström, guppar på vågorna, ger upp vårt jag, så frigörs en helande energi – den slätar ut de negativa vibrationerna på vår stig. Vi får frid. Vi uppfylls av själsfrid var gång vi frivilligt ödmjukar oss.

 

Vi är vana vid att göra motstånd. Underkastelse skänker frid och hjälper oss att växa i anden. i dag skajag söka frid.

 
Ja jag har gett upp, mot att kunna hantera alkohol. Det är bara inse att jag har sjukdomen alkoholism. Jag kan inte dricka alkohol som andra, jag har en beroende sjukdom. Jag vet att jag kan bli beroende ut av de mesta som jag gillar. Så som spel, sex och arbete. Jag behöver vara medveten om att jag kan bli beroende, att jag inte kan dricka lite grann. Jag behöver helt avhålla mig i från alkohol över 1%. Att ta en dag i taget.

Kommentera här: