Se på vem jag själv är

n

18

JANUARI

 

Just idag ska jag våga blicka djupt inåt.

Det gudomliga finns i själens djup. En nyckel till att finna vår innersta kärna är att inte låsa sig vid bilden av Gud som en förstorad fadersgestalt utanför oss själva. Vägen till det gudomliga, eller hur vi väljer att benämna eller att inte benämna denna kraft, leder inåt. Jag tror att kärlekens väsen är vårt innersta subjekt.

 

Vilken tror jag är min innersta kraft idag?

 

 Ja idag så vågar jag tro på mig själv. Jag vet att jag är envis, jag tänker inte fly i från mitt liv med droger eller alkohol. Jag vet idag att jag duger så som jag är. Jag måste tro på mig själv. Jag är inte värdelös. I dag är det fredag och sista dagen på denna vecka. Kommer även få lite till kassan när pensionen kommer. Men just att jag inte behöver gå upp tidigt i morgon bitti känns väldigt skönt.

Kommentera här: