Ett bibel citat i dag

9 februari

Ingen som gör underverk i mitt namn kan genast efteråt tala illa om mig. Den som inte är mot oss, han är för oss.

Markus 9:39-40 Den här sortens argument används gärna av översittare som vill tvinga folk att följa deras vilja. Men kanske handlar det mera om att människor som efter bästa förmåga försöker göra det rätta står på Guds sida och att deras goda vilja inte ska föraktas?


I dag har jag tagit texten i från tidningen Dagen en kristen tidning. Dagens bibelord säger för mig att du inte ska vara någon slags Gud. För det finns bara en Högre kraft. Ja jag har ju min egen Gud. Glad Utan Drinkar ja jag kan leva utan att fly in i alkoholen. Jag har alltså min egen Gud, jag kommer i håg när jag gick i skolan och vi läste kristendomskunskap att ett ut av bud orden. Du ska icke ha några andra gudar än jämte mig. Fast jag har min egen tro. Jag tror på en Högre kraft någon som styr mitt liv. Att jag slipper att fly in i alkoholen.

 

Kommentera här: