En självklarhet

3 december

Föräldrar får inte slå sitt barn.


Det här kommer i från boken Barnualen i från avsnittet KLOKHETER SAGDA AV BARN RÅD TILL DE VUXNA. Själv så blev jag aldrig slagen som barn. Klart att jag fick smisk på stjärten av min mamma. Hon hade till och med skickat in en sak som hade hänt till Expressens B.O sidan. Om att hon hade smiskat mig på rumpan, så hade hun sagt att nu är det stora röda handflator på min stjärt, då hade jag snyftande sagt att hon nästa gång slog mig så skulle hon smiska mig på magen, så att jag också kunde också få se. Det var nog den sista gången som jag blev agad.

 

Ja fast fortfarande finns det de som fortfarande misshandlar sina barn. Jag har ju nga egna barn, fast jag utbildade mig till barnskötare 1983. Arbetade inom barnomsorgen fram till 1989. Då jag började arbeta på det företag som jag fortfarande arbetar på. Jag älskar min nuvarande arbetsplats.

Kommentera här: