Koranen eller Bibeln?

På alla som hädar sin Herre, väntar helvetets lidande - ett eländigt mål! Koranen Al-Mulk, vers 6

Det här är en text i från koranen, och nej jag är varken muslim eller kristn. Jag har ett öppet sinnelag. Jag tror på en Högre kraft, om det är Gud eller  Muhammed eller någonting annat. Jag kan tillbe naturens visdom. Jag plockar kloka ord lite här och där. Det här är ungefär som det står i bibeln. "Du ska icke ha några andra gudar än mig". Jag vet inte vem min Gud är, men jag har inte konventerat. 
Ja jag skulle säkert ha hamnat i helvetet, eftersom jag har hädat både den kristna Guden och Muhammed. Fast ibland så tycker jag att helvetet kan finnas på jorden på grund ut av alla konflikter. Ska det vara Bibeln eller ska det vara Koranen. Eller kanske inget ut av dem.

Kommentera här: