Att få en upplevelse

Hittade en ny bok som heter LÄNGTAN VISAR VÄGEN  365 texter för din inre hälsa av Patricia Tudor-Sandahl

 

 

1 april

ÄR DETTA ALLT?

  Vi som har allt har börjat ge varandra upplevelser i present. ”Upplevelseindustrin” har blivit stor under senare år.

   Provköra Ferrari eller pansarvagn, gå på bäversafari, vandra på tak, pussa en älg, åka flyboard, äta middag med en zombie. Hundratals möjligheter finns, den ena häftigare än den andra, det är bara att välja när man vill ha en kick.

    Och visst är det roligt. Men jag misstänker att ett alltför ivrigt jagande efter konstgjord spänning kan lämna efter sig ett tungsinne, en tomhet som kan drabba då energin tar slut och skrattet tystnar och vi frågar: Var detta allt? Var detta hela meningen?


Jag fick någonting när jag fyllde 50 år. Äta världens mat. Det var att kunna äta ute för 500 kronor eller någonting. Fast jag har inte ens utnytjat den. Den kanske är för gammal nu. Ska kanske prova den i alla fall. Jag kan ju bara se att datumet har gått ut. Det står på det att har du aktiverat paketet så har du en månad på dig att utnyttja det. Men jag har inte aktiverat den. Men jag fick den för snart fyra år sedan. Äh jag gör ett försök när jag kommer hem från jobbet. Jag kan ju inte få mer en att det har gått ut.

 

Kommentera här: