Vilken tråd följer jag idag?

26 oktober
 
Mitt liv har varit som en skön och brokig väv. En bild av en evigt föränderlig syn.
                                                                                                                            Carolin King
Varje händelse i våra liv är i våra liv är som en ny tråd i vår egen livsväv. Var och en av oss väver en väv som är unik just för oss, men tillsammans kompliterar de varandra. Vi får hjälp och inspiration av våra medmänniskors mönster för att skapa vårt eget.
  Vi förmår sällan uppskatta det fulla värdet av en viss tilldragelse när de inträffar. Men i efterhandser vi klarare. Det är bra att fundera igenom alla de händelser som inte lyckats fängsla vårt intresse. Nu kan vi se att samtliga har gagnat oss. Ju mer vi lär oss att förtrösta på Gud,och ju rikare våra upplevelser blir, desto snabbare förmår vi uppskatta dem. Ingenting som vi är år avsett att skada oss. Det lär vi oss inse, även om vi stundom glömmer det.
   Om vi övar oss att visa tacksamhet lär vi oss att bättre uppskatta det som är givet. Tacksamheten påverkar vår attityd till omvärlden, den gör de flesta nya erfarenheter minfre skrämmande.
Om jag fylld av livsglädje hälsar den nya dagen kommer alla de upplevelser som väntar mig att bereda mig glädje. Var och en av demutgör ett nödvändigt inslagi min levnads väv.
Här kommer äntligen den rätta texten. Jag skrev fel i morse och hade även tappat bort en text till min andra blogg så jag fick låna en blogg i från en som är duktigare på att översätta, Fast jag ska försöka översätta den texten själv så att jag kan öva mig på engelskan.

Kommentera här: