Många dagar har gått

11 oktober

En dag i taget räcker för mig. Jag har ingen brådska.


 

Jag kan inte leva mera och det är så jag behöver tänka med min alkoholism. Att jag bara behöver vara nykter i dag. Det har jag gjort nu i många dagar. Det har jag nu gjort i 7725 dagar. Tänk om jag skull spräcka den sviten nyktra dagar vilken katastrof det hade varit. I dag är det torsdag och i morgon fredag, sedan är det helg. JIPPIE!! Inte för att vi har planerat någonting för helgen. Tänkte gå på choklad mässan, fast jag vet inte vilken dag det kommer att bli. Det kanske redan blir på fredag, fast först måste jag leva klart den här torsdagen och eventuellt kommer det att bli ärtsoppa i dag. Jag får se när det börjar närma sig lunch.

Texten ovanför är tagen i från boken 365 dagar av mindfulness en målar bok som jag kan sitta och måla i för att slappna ut av. Fast jag känner mig inte så stressad, ja inte nu i alla fall. Jag är ingen stressad person, snarare tvärtom. En sävlig person, fast det kan ju faktiskt att jag ibland kan känna mig stressad. Men det är inget bra för hjärnskadan jag fick i samband med den svåra misshandeln 1995. Det var exakt 8600 dagar sedan det skedde.

 

 

 

Kommentera här: