Kärlek till jobbet

25 oktober

Kärleken har den egenskapen att den upplyser nästan allting – till och med ens anlete.

                                                                                                                                                 Sylvia Ashton-Warner

Man förändras av att älska lika väl som av att bli älskad. Våra attityder påverkas positivt om kärleken är närvarande i våra liv. Var gång vi bemöter en vän, en arbetskamrat, ja, även en främling, med kärlek och omtanke, äger en stark positiv påverkan rum.

  Genom vårt sätt att reagera på andra förändras vi, samtidigt som det ger dem en fingervisning. Om vi behandlar andra föraktfullt har vi en lika negativ om oss själva. Det underbara med en kärleksfull inställning till andra är att den lockar fram deras kärlek till oss. Ju mer kärlek vi skänker andra, desto mer får vi av dem.

  Våra plikter känns mindre tunga om vi utför dem med ett kärleksfullt sinnelag. Kärlek är mäktigare än fruktan. Kärleken bidrar till att stärka kontakten med Gud, som ger oss styrka, den förståelse och tålamod som krävs för att klara av de uppgifter som ligger framför oss.

Jag är föremål för Guds förbehållslösa kärlek. Jag undfår den i allt högre grad ju mer kärlek jag skänker bort. Kärleken vill förändra mig – och det kan den göra.


Jag känner en sådan kärlek till mitt jobb och jag får kärlek tillbaka. Då gör jag ett bättre jobb. Jag har alltid gillat att gå till mitt arbete. Jag kanske är dålig på att visa min kärlek till min familj. Fast den har jag, har vuxit upp i en dysfunktionell familj, där kärleken var minimal. Fast jag får visa min kärlek i dag.Ingen automatisk text tillgänglig.

 

Jag blev ju nominerad till Aftonbladets svenska hjälte. Jag blev inte det, fast ändå glädjen över att ha blivit nominerad känns underbart. Det är roligare att arbeta då. Ger jag kärlek så får jag kärlek tillbaka. Men jag behöver bli bättre på att visa den hemma.

Kommentera här: