Våga tro

12 november

Sätt alltid din tillit till Herren, öppna ditt hjärta inför honom.

                                             Ps 62 


 

I dag blev det ett bibelord.Jag vet inte om jag har en sådan tro, att jag har en sådan tillit till honom. Jag har väldigt svårt med tillit, det är ju knappt att jag tror på mig själv. Fast det är väl så som de säger i gemenskapen. Släpp taget och våga tro.

I dag är det måndag och jag har min AIK tröja på mig. Gnaget tog ju guldet igår, så då måste jag våga visa mig i min AIK tröja som jag fick ut av gruppen i min gemenskap som jag går på när jag fyllde femtio år.

Jag undrar vad det är jag ska öppna för hjärta till min herre, ja min Högre makt som de kallar herre. Jag har ju det mesta, klart att jag skulle ju vilja ha pengar så att jag slapp vända på slantarna. Men jag har ju en så länge bostad och jag kan ju äta någonting varje dag. Så jag har ju ingenting att klaga på. Det finns ju de som inte har någonting, som går omkring och tigger på gatorna. Så jag är ändå nöjd med det jag har.

Kommentera här: