Se upp för girighet

TIs, 6 november

Jesus sa: Akta er för allt habegär. En människas liv beror inte av överflöd på ägodelar.

Luk 12:13-21


Jag lider nog av för mycket girighet.Vet inte om det kan bero på min behovssjukdom? Att jag är en nykter alkoholist. Men jag lever nu en dag i taget. Eller kan det bero på att jag är ett vuxet barn. Fast för den skull har jag ACA att gå till. Vi har som tur är möte i kväll i Rågsveds folkets hus klockan 19:00. Jag brukar också blogga på Stärka min återhämtning. Texten ovanför är i från bibeln. Fast jag är inte religiös utan bara troende på en högre kraft. Vem den kraften är, det vet jag inte. Brukar säga att det är min Gud. Gemenskapens Underbara Delningar kan jag säga ibland. För det finns de som har gått före mig. Visat vägen för att finna en nykterhet eller annan sinnesro. De har kunnat ta hand om sitt inre barn. Det är honom jag vill ta hand om i kväll.

 

Kommentera här: