Mindre begåvad författare

30 november

Bra författare skapar, de mindre begåvade författarna kopierar.

               Somerset Maugham


Ja jag skulle ju vilja bli författare, fast det är inte lätt att sätt sig att skriva. Ibland så blir det bara rapakalja. Jag har ju ett par story som jag har börjat med. Fast det är typiskt mig. Jag börjar med någonting, men jag slutför det aldrig. Jag har en dålig rutin. Jag borde sätt mig i någon timma varje dag och bara skriva. För jag har ju fantasi, låt det bara komma ut på ett papper, eller in i datorn. Jag kommer säkert inte bli någon bra författare. Kanske en lite mindre begåvad sådan. Fast vad gör det, jag skriver och skapar någonting.

 

Ja vem var Someset Maugham då? En Brittisk dramatiker, roman- och Novellförfattare. Själv har jag aldrig läst eller sett någonting ut av honom. Han dog det året som jag föddes.

Kommentera här: