Jag är inte så ilsken längre

12 mars

”Jag tror att ilskan räddade mig”

Carola Sahlén tog sig ur ett destruktivt förhållande med sin alkoholiserade man. Nu har hon skrivit en bok om livet som medberoende.


Ett citat i från Afonbladests söndags tidning av en Carola Sahlén som har skrivit en bok om medberoende. Det är hennes debutbok om att leva runt någon som missbrukar. Jag växte upp med missbruk, fast jag har ändå haft tur. Det var aldrig något våld i hemmet. Jag började själv missbruka, men jag hade ingen familj, för de gånger jag höll på att skaffa mig familjså var de så smarta att de lämnade mig. Nu har jag en fästmö. Men inga egna barn, men jag har ett bonus barn och bonusbarnbarn.

 

Själv har jag inte vart så ilsken, jo kanske när jag var aktiv och drack, då var jag arg på allt och alla. Det var nog därför jag inte kunde bilda familj. Det jag älskade mest var alkoholen. Ska försöka att få tag i boken Sigrid sover på soffan.

Kommentera här: