Har inte gift mig någon gång

31 mars

Hustrur är unga mäns älskarinnor, kamrater till medelålders och gamla mäns sköterskor.

                                                                                                                                                 FRANCIS BACON


Jag har och har aldrig haft någon hustru, fast jag har haft några fästmöar. Jag och min nuvarande fästmö är bra vänner. Klart att hon var min älskarinna i unga dagar. Nu är hon ju både min vän och sköterska. Jag är ju medelålders och börjar ju bli gammal.

 

Jag undrar vem Francis Bacon var, det finns två sådana i Wikipedia först fick jag fram en Francis Bacon, 1:e viscount Saint Albans som var en filosof , advokat och vetenskapsman i från England men sedan fanns det även en konstnär i från Irland som föddes i början ut av 1900 talet medans den första Bacon som jag hittade var en Engelsman.

Kommentera här: