Stressade barn

31 januari

Ställ inte för höga krav på dina barn så att dom blir stressade.


Själv så fick jag inte några höga krav i från mina föräldrar. Jag hade rätt skyst uppväxt trots att det var mycket alkohol i bilden. Men det har jag hjälp med att gå på ACA. Har ju en grupp i Rågsved på tisdagar. Vi var tre stycken igår. Första gången som jag inte har suttit själv, det var roligt. Jag hoppas att de andra tyckte att det var okej. Att de kommer tillbaka. Jag ska dit nästa tisdag också. Det hjälper mitt tillfrisknande.

 

Har inga egna barn, fast jag utbildade mig till barnskötare 1983 och arbetade som det till 1989. Då jag var på behandlingshem, men då började jag arbeta med media. Det är det jag arbetar med nu. Arbetar som vaktmästare på Aftonbladet. Det kan vara stressigt på det jobbet. Men i och med att jag arbetar med löne bidrag efter hjärn-skadan som jag fick efter misshandeln 1995.

Kommentera här: