Det är ljusare på marken i dag

30

 

januari

 

Just idag ska jag släppa in det ljusa i mitt liv.

 

Leonard Cohen sjunger”There is crack in everything, that´s how the light gets in”. Det kommer alltid att finnas det som är trasigt i våra liv och som aldrig kan bli helt igen, men det är först när verkligheten spricker och vi är brustna som det gudomliga blir synligt. Kanske är det därför som livet måste gå sönder gång på gång.

 

Vilka erfarenheter har gjort att jag värdesätter mitt liv idag?

 

 

 
 
Ja får se. det är för att jag känner att jag har tagit mig tillbaka till livet trots min hjärnskada efter den svåra misshandeln 1995. Att jag lyckades sluta dricka alkohol 1997. Ja jag duger så som jag är. Jag är inte bäst i någonting, fast jag duger ändå så som jag är. I kväll ska jag åka till Rågsved och sätta mig, får se om någon kommer. Jag har skrivit ut och översatt en del i från Adult Children of Alcoholics Alcoholic/Dysfunctional Families Tänkte ta lite där i från. Nu har det även kommit snö till Stockholm, då blir det också ljusare, fast jobbigare att gå.

Kommentera här: