Skillnad på arbete

30 december

En äldre herre står och tittar på när en bilmekaniker skruvar bort delar från bilmotorn för att komma åt ventilerna. Efter en stund kommer en kirurg och ställer sig och börjar titta han med. Männen presenterar sig för varandra och börjar prata så smått.

-         Jag tror nästan att den här sortens arbete är lika svårt som att operera en människa.

-         Kanske det, säger kirurgen, men då skulle jag vilja se honom arbeta med motorn igång.


 

I dag var det en rolig historia i från 601 Roliga historer där jag tog en rolig historia i från avsnittet doktorer. Jag kommer då på att jag en gång har sett en operation. Det var när jag gick på barnskötar linjen och vi hade sammhällskunskap, då de kom två förslag om att antagligen se på en rättegång eller på en operation. Då vann operation, för det var en som tyckte att det var synd om den som stod åtalade. Vi tittade på en operation, har för mig att vi var på Karolinska sjukhuset. Vi satt på våningen över och såg operationen. Det var en armbågsoperation. Fast det var mer intressant än att titta på någon som meckar med en bil. Inget ut av dem intresserar mig.

Kommentera här: