Är så glad att detta program finns

Dagliga Reflektioner 31 augusti.

 

ETT ENASTÅENDE PROGRAM.

 

Anonyma Alkoholister skall aldrig ha någon professionell elit. Vi har uppnått en viss förståelse för de gamla orden: ”Ge som gåva vad ni har fått som gåva”. Vi har upptäckt att när det gäller professionalism går pengar och andlighet inte ihop.

DE TOLV STEGEN/DE TOLV TRADITIONERNA, sid 115.

 

Jag tror att Anonyma Alkoholister är enastående i behandlingen av alkoholism genom att enbart grunda sig på principen att en alkoholist delar med sig till en annan alkoholist. Det är detta som gör AA-programmet unikt. När jag beslöt mig för att bli nykter, ringde jag till en kvinna som jag visste var nykter medlem i AA, och hon delade med sig av AA:s budskap till mig. Hon fick ingen ekonomisk ersättning utan avlönades med ännu en dags nykterhet för egen del. I dag kan jag själv aldrig begära någon annan betalning än ännu en alkoholfri dag. På så sätt blir jag frikostigt avlönad för mitt arbete.


Ja fredag i dag och jag slipper att dricka någon alkohol. Behöver inte jaga någon berusning. Det har jag fått genom detta underbara program. Jag hoppas att även jag kan ge någon ett hopp om att det går att leva nyktert. Jag har lärt mig att jag bara behöver leva nykter i dag. Jag har ju sökt hjälp hos professionella, när jag var aktiv och inte fattade att jag hade alkohol problem. Har vart på Maria ett par gånger, ja även på Maria ungdom hamnade jag i mina unga år. Sedan fann jag AA och efter tag så började jag studera Stora Boken. Den har hjälpt mig att bibehålla min nykterhet.

 

Kommentera här: