Långt fram till målet

22 september

Lyckan är lång tid på väg men kort tid vid målet.

                                                                                       Aksel Sandemose


Ja längtan efter lyckan kan vara lång, men vad är lycka? Jag är lycklig varje dag som jag vaknar nykter. När jag vaknar utan ångest för gårdagen. Inte veta vad som hände igår på gtund ut av att jag var berusad. Jag har inget mål med min nykterhet. Hoppas bara att jag får lämna detta jordeliv nykter. För sist jag jorde det, så var jag inte nykter. För jag dog ett tag i ambulansen efter den svåra misshandeln 1995. Jag överlevde fast det var en lång kamp att ta sig tillbaka. Ett sätt var att skruva på korken 1997. Då jag lärde mig att ta en dag i taget.

 

Vem var Aksel Sandemose då? Känner igen namnet, fast jag tror inte att jag har läst någonting ut av honom.
Fast i Stephen Kings bok att skriva står det att vi som vill skriva ska läsa mycket böcker av olika författare. Jag gillar ju att skriva. Ja mitt mål är ju att skriva boken klar och det är lång väg att framställa. Fast jag ska fortsätta att skriva. För det gillar jag och kommer att fortsätta att skriva på boken.

Kommentera här: