En rolig historia i dag

30 september

En man ringde till en kvinna.

- Ska vi gå ut och ta en drink i kväll? frågade han.

- Jag kan inte. Jag måste tvätta håret, sa kvinnan.

- I morgon då?

- Det går inte heller – då ska jag träffa min syster.

- Men lunch då?

- Nej jag måste arbeta hela dagen.

- Du måste i alla fall vara ledig i helgen, försökte mannen desperat.

- Eh nej… jag ska träffa min mamma.

- Men din mamma är död.

- Det är min moster, men hon behandlar mej som sin egen dotter.

- Hör här, jag tror faktiskt att du bara hittar på ursäkter, sa mannen irriterat.

- Det var du som sa det.

- Ärligt talat undrar jag ibland varför vi egentligen gifte oss.


 

I dag blev det en rolig historia. Ja så här kan ju vissa förhållande vara. Jag ska erkänna att jag är dålig på att uppvakta min fästmö. Fast även jag vill ju bli uppmärksam ut av henne. I dag så arbetar fästmön, och jag själv ska sätta mig i tele jouren. Jag ska hitta på något att laga till mat. Får se vad det blir för något. Ska även städa lite och försöka skriva på det som jag fick till uppgift på skrivarkursen. Jag ska skriva i ett kvinligt perspektiv.

Jag har redan en ide och ska förverkliga det. Fast det känns inte lätt att skriva det. Lyssnar just nu på Katerina Janouch modershjärtat om Cecilia Lund. Har läst/lyssnat på hela serien om henne. Det är den femte boken i serien och det är tio böcker i serien.

 

Kommentera här: