Gå i mot sina rädslor

27 maj

Om man någonsin ska kunna få en bättre tillvaro, måste man ta risker. Det finns helt enkelt ingen möjlighet att utvecklas utan att ta risker.

                                                                                  David Viscott

En solig dag kom en mörkrädd larv till en tunnel, som låg i vägen för den. Den hade att välja på att gå tillbaka till utgångspunkten eller att ta mod till sig och krypa in i mörkret. ”Vad ska jag göra?” undrade larven.  ”Om jag går hem igen, kommer jag inte dit jag ville-men jag är ju så rädd!”

   Då hördes en röst från tunneln. ”Jag hör dig, lilla larv. Jag är skalbaggen. Jag är inne i tunneln, och jag ser den andra mynningen. Om du kryper igenom tunneln, blir du visserligen inte av med din mörkrädsla, men du kommer dit du vill.”

  Alla beter vi oss som larven emellanåt. Men om vi låter rädslan hindra oss från att göra saker som är nödvändiga för vår utveckling, kommer vi aldrig att inse hur modiga vi faktiskt är.

Behöver jag lära mig att vara rädd?


Jag vet att jag måste gå i mot mina rädslor. Jag har gjort det flera gånger och jag växer varje gång. Jag kommer ihåg första gången som jag höll i ett möte. Jag var jätte rädd. Jag sa: "Det kommer jag inte klara ut av, det kommer bara att bli fel. Min sponsor som jag hade då svarade: "Christer, det kommer inte att bli fel! Det kanske kommer att bli annorlunda, fast fel kan det inte bli. Jag höll i det mötet och jag har hållit i många möten efter det. Det kanske inte blir det bästa mötet som folk har vart på fast det blev ju ett möte.

 

I dag blir det inget möte utan jag ska sitta i tele jouren klockan 11:00-13:00 och det hjälper mig. Får hoppas att det är några som ringer. Fast det är oftast annhöriga som ringer. De har en egen linje att ringa på tisdagar. 
Nej nu blir det frukost.

Kommentera här: